środa, 22 maja 2013

wzory

Urzeka mnie sekwencyjność i dla tego :


Moje szydełkowe węże powstają według sekwencji rozpisanych w programie DB-BEAD do pobrania
w wersji darmowej
. Program jest łatwy w obsłudze wręcz intuicyjny, ale można skorzystać z opracowanych przez Weraph i  na blogu Skarby rękodzieła,  instrukcji obsługi programu DB-BEAD . 


Poniżej zamieszczam moje wzory, które powstały w tym programie na 14 koralików w rzędzie.
Rozmiar koralika którego do tej pory używam najchętniej to 11/o.


Dobór kolorów jest przypadkowy ale nie bezcelowy - kolorystyczna wersja robocza opiera się
na kontraście dla łatwiejszego nawlekania koralików. 



Jest to moja ulubiona grubość szydełkowego węża pomimo, iż wzór na większą liczbę koralików w rzędzie prezentował by się dużo ciekawiej. Cała moja praca podzielona na sekwencje daje o wiele więcej radości gdy wykonywana jest etapami.




Nawleczenie jednorazowo wszystkich sekwencji powoduje zmęczenie i wówczas powstają błędy, które ogromnie mi przeszkadzają. Dla ułatwienia sobie pracy zostałam zmuszona do wyćwiczenia umiejętności łączenia nici.
Skorzystałam z opracowania na blogu Le blog de petje jak połączyć nici przy bead crochet rop.



Zamieszczam mój ostatni pomysł gwarantujący przyjemniejszą pracę przy dzierganiu patchworkowej biżuterii, który polega na podzieleniu całej pracy na poszczególne pliki/sekwencje w podstawowej długości - średnio 12 do16 rzędów, taka wysokość wzoru prezentuje się chyba najlepiej, a w dodatku łatwiej  układać "niepowtarzalne" patchworki, łatwiej dobierać wersje kolorystyczne.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za pozostawione komentarze